Miss-J´s Blogg & Liv

Miss-J´s Blogg & Liv

söndag 8 maj 2011

Silikon

Släng dig i väggen Kissie säger jag bara:)Amning får brösten att bli större men mina är samma size som vanligt trots amning...kanske pga att jag har implantat 350 cc but still....kanske gör en förminskning däremot senare..trött på klänningar m dragkedja som man inte kan stänga upptill..de med vanliga hängisar kan ju alltid trycka in brösten och packa ihop dem men det går liksom inte med sillisar:)Om ca 5 år måste jag göra om dem då det var 10 år sedan jag opererade mig-kan rekommendera kirurgen Jan.B.Wieslander i Malmö på plastikkirurgiska institutet..kanonbra kirurg.Mina implantat kallas Mama inplantat då man kan amma med dem samt se om man har knölar på tex mammografi då implantatet ligger bakom bröstmuskeln.Ärret sitter i armhålorna och är knappt synliga...skulle aldrig göra som en del som har ärren synliga under brösten och aldrig aldrig lägga implantatet framför bröstmuskeln..det kan dölja eventuella cystor och därmed sprida eventuell bröstcancer..så tänk er för ordenligt tjejer om ni ska göra en operation..och man behöver heller inte bli en billig utvikningstjej bara för att man opererar sig..just a thought;)

3 kommentarer:

  1. Vad häftigt att det är Mama-inlägg. Vill också operera mig, men ja det finns inte pengar på långa vägar till det.. Men om några år kanske det löser sig och då ska jag allt ha Mama-inläggen i åtanke!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg! Får man fråga vilken stl du hade innan du opade dig? Funderar på det själv men är så rädd för att det ska bli för stort!

    SvaraRadera
  3. hej och tack:).Storleken på brösten beror helt på hur brösten är innan,hur mycket hud man har,fett etc man ska inte gå så mycket på bh storleken.Jag hade en liten c kupa innan men rätt hängig hud.Jag har idag e kupa.Mina blev mycket större än jag trodde innan.Jag har bara 350 cc och min vän har 500 cc och jag har ändå större bröst än henne så det är väldigt individuellt.Bästa är att konsultera din kirurg.jag fick ju själv en chock när jag såg mina första gången och ingen har någonsion trott på att jag bara la in 350cc.Alla tror att jag lagt in mer vilket jag inte har så resultaten är väldigt olika från person till person.Om du bara vill fylla upp brösten skulle jag rekommendera macrolane som är en slags injektionsbehandling där de fyller upp brösten.Kostar inte så mycket och du får lite större bröst för att se om du trivs eller vill göra ännu större.Du kan läsa om behandlingen här:http://www.macrolane.se/

    SvaraRadera